wtorek, 2 października 2012

Cynamonowe szaleństwo






Cynamon to po imbirze moja ulubiona, aromatyczna przyprawa. Według kuchni 5 przemian cynamon jest z przemiany ziemi, co można ująć jako smak późnego lata. Ma wyrazisty smak, który połączyć można zarówno ze słodkościami jak i potrawami obiadowymi.
Postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na cynamonowe ciasteczka, które umilą każde jesienne popołudnie.





SKŁADNIKI :

  • 2 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 100 ml oliwy
  • 50 ml mleka
  • cynamon
  • 3 łyżki cukru brązowego

PRZYGOTOWANIE :
 
W misce mieszamy mąkę, cukier, cukier waniliowy, oliwę, jajko i mleko. Wszystko mieszamy i zagniatamy tworząc kulę, która w przekroju powinna stanowić jednolitą masę.
Nagrzewamy piekarnik do 150 stopni.
Ciasto wałkujemy na grubość około 1 cm. i za pomocą szklanki, bądź foremki wykrawamy okrągłe ciasteczka. Gore posypać startym cynamonem.


Ciasteczka wstawić do nagrzanego piekarnika na na około 15 - 20 minut. Wychodzi około 25 / 30 ciasteczek

SMACZNEGO !

P.S. :)
Ciasteczka doskonale smakują posmarowane serkiem ziołowym / czosnkowym i suszonym pomidorem

 







2 komentarze:

  1. Podoba mi się twoje wyczucie smaku, naprawdę masz fajne pomysły - to ciacho z serkiem i pomidorem... Dla mnie bomba! Przepis jest twoj? Chyba zaraz zrobie, bo mnie zaintrygowalaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :)
    Przepis wyszperałam dawno temu w internecie i odrobine go zmodyfikowałam :)

    OdpowiedzUsuń